Vozili sva se proti letališču in sproščeno klepetali... no, najini klepeti so najbrž res nekoliko drugačni od tega, kar si predstavljate pod besedno zvezo "ženski čvek"...navadno se niti ne približava tematiki v smislu odtenkov laka za nohte, najnovejših modnih trendov ali izklesanih moških teles... to preprosto nisva medve, čeprav zaradi tega nisva nič manj ženski... tokrat je pogovor nanesel na članek, ki ga je prijateljica nedavno prebrala... o tem, zakaj je Coca-Cola družbi in okolju prijazno podjetje... vem, da je vrgla kost, ona to naredi z njenim prefinjenim občutkom... začela se je debata... in padla je ideja za ta zapis... to je dodana vrednost najinih pogovorov... iskreno sem vesela za teh nekaj ljudi v mojem življenju, ki me navdihujejo, pripravijo do razmišljanja o najrazličnejših temah ali razgalijo moje čute... in skupaj z menoj ustvarjajo Mamo...
Dandanes smo vsi prijazni... podjetja, ustanove, politika, kozmetika, čistila... prijazni družbi, okolju, družini, živalim, podnebju... Pa je res tako? Če imaš neko lastnost oziroma če je to vrednota, ki je družbena norma in ji sledi večina, potem se z njo ni potrebno kititi, pisati tabel v smislu "Novorojenčku pijazna porodnišnica" (Kaj ni logično, da je vsaka porodnišnica prijazna novorojenčku ali je z mano nekaj narobe?), obvestil na izdelke, tega poudarjati v govorih, člankih, reklamah... Če je pa poudarjenje neke lastnosti, ki bi morala biti takorekoč samoumevna, potrebno, potem sta lahko razloga le dva. En je ta, da najverjetneje večina te lastnosti nima in jo zato neko podjetje, politik itd izpostavi kot svojo prednost pred ostalimi. Drug razlog, veliko bolj manipulativen in se bojim, da tudi pogostejši, je ta, da je izpostavljanje lastnosti preprosto reklama, marketing, krojenje po svoji meri, ustvarjanje Coca-Coli prijazne družbe...ne glede na žrtve in posledice, brez kančka prijaznosti, zgolj za dobiček... ker samo zato gre... Poglejte malo okoli sebe... v kakšne pore vse sežejo prehranski velikani, kot je na primer Nestle, pa ne bom dala roke v ogenj, da ni za njimi nekdo še močnejši... nekdo tipa Monsanto ali farmacevtski mogotec... ali mogoče niso kar vsi skupaj v skritem zavezništvu oziroma poslu... cel svet z ljudmi, okoljem in prijaznimi napisi vred pa le igralno polje... Monopoly... tukaj ni nobene prijaznosti... niti do družbe, niti do podnebja, netopirjev ali otrok.... v igri sta samo denar in vpliv, ki prinese še več denarja... šteje zgolj to, koliko nasprotnikovih figur imaš na svoji strani in da v pravem trenutku dosežeš "šah mat"... Da, taka družba smo postali... neprijazna...
Dandanes je prijaznost zelo redka vrlina, prakrično izumira... zato jo pišemo na table, enako kot štejemo nosoroge ali sibirske tigre... in če že najdemo nekoga prijaznega, se raje dvakrat kot enkrat vprašajmo ali nas ne želi s tem samo prikrojiti po svoji meri... kajti manipulacija nikoli ni bila in nikoli ne bo sopomenka za prijaznost...
Ni komentarjev:
Objavite komentar